העגלה שלי (0 פריטים)
ככל שחולפות השנים, תחומים רבים בחיינו הולכים ומתפתחים, וטכנולוגיות חדשות נכנסות אל השוק. גם בעולם הרכבים אפשר לראות מגמה של התפתחות, עם שפע של מערכות מתקדמות וחידושים משני חיים. חלק מהמערכות הומצאו על מנת לשפר את הנוחות, אחרות נועדו על מנת לשדרג את ביצועי הרכב ומערכות מסוימות עוצבו על מנת לשפר את הבטיחות.
החל ב- NapUp, פטנט בינלאומי חיוני שמונע מראש הילדים להישמט בזמן שהם ישנים, ועד מערכות בלימה אוטומטיות או מניעת סטייה מהנתיב, אם שאלתם את עצמכם אילו מערכות בטיחות קיימות ברכבים וכיצד הן מגנות עלינו בעת מקרי חירום, ריכזנו לכם את כל המערכות שכדאי להכיר.
הרחק בשנות ה- 80 הם עדיין לא כל כך שימושיים, אך כיום, אף רכב המסיע ילדים לא יראה בלעדיהם. מושבי בטיחות, בוסטרים וסלקלים, כל אלו על דגמיהם השונים, מקטינים את הסיכון להיפגע בתאונת דרכים.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך יוצאים אל השוק סוגים ודגמים מתקדמים יותר של כסאות בטיחות, אולם הבסיסיים יהיו סלקל, מושב בטיחות, מושב בטיחות משולב המאפשר לנסוע עם ונגד כיוון הנסיעה בהתאם לשלב ההתפתחות, ובוסטר עם או בלי משענת ורצועות פנימיות.
NapUp הוא פטנט רשום ופתרון אופטימלי ובטיחותי לילדים שנוטים להירדם במהלך הנסיעה. מכירים את התופעה של ילד שנרדם בנסיעה והראש הקטן נוטה קדימה ולצדדים? אז, לא עוד, NapUp פותח כדי למנוע מהראש להישמט בזמן שהילדים נרדמים.
האביזר הזה פשוט להתקנה, עומד בכל תקנים הבטיחות הבינלאומיים המחמירים ביותר, עבר את מבחני הריסוק הנדרשים ופותר את אחת הבעיות המטרידות עבור הורים רבים ברחבי העולם. כאשר ההורים אינם צריכים לסדר את ראש הפעוט במהלך הנהיגה, הם הרבה יותר רגועים, מה שתורם לבטיחות הכללית במידה משמעותית.
כריות אוויר הן מוצר MUST בכל רכב חדש. עם זאת לדגמים שונים יש מספר שונה של כריות אוויר, אשר מותקנות בנקודות שונות בתוך הרכב ומטרתן להגן על הנוסעים במידה והרכב נקלע לתאונה.
התקנת כריות אוויר היא חובה בכל כלי רכב חדש, וישנם רכבים שמצוידים בשש כריות אוויר וחלקם מתגאים אף בכמות גדולה יותר. כריות האוויר מעניקות הגנה בזמן תאונה על ידי כך שמתנפחות ומונעות מהנוסעים לבוא במגע עם משטחים קשיחים של הרכב.
משענות ראש משדרגות את הנוחות, אך גם מספקות מענה בטיחותי חשוב. הן מציעות יותר תמיכה לראש ולצוואר של הנוסעים ברכב בזמן תאונה, וגם שומרות שהראש לא יוטח לאחור במקרה של התנגשות חזקה.
משענות הראש ניתנות לכוונון ובזמן שמכוונים אותן יש לוודא שהכרית של המשענת, שתפקידה להגן על הראש, אכן ממוקמת ממול לעצם העורף של הנוסע במושב.
חגורות הבטיחות מציעות את ההגנה הבסיסית ביותר, והן אחת ממערכות הבטיחות הראשוניות בכלי רכב. במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, חגורת הבטיחות תמנע היטלטלות ותזוזה ברכב, כך שגופכם יישאר מוגן ולא יוטח ויפגע בעצמים שונים.
מערכת ABS כוללת מנגנון שאחראי על מניעת נעילת גלגלי הרכב במהלך בלימה חזקה. במידה והגלגלים אכן ינעלו, הרכב עשוי להחליק וכתוצאה מכך הנהג יאבד את השליטה על מערכת ההיגוי. מערכת הABS נותנת מענה על ידי יצירת סדרה של בלימות קצרות ורציפות.
באמצעות מערכת ABS ניתן למנוע את הסיכונים האפשריים כתוצאה מנעילת הגלגלים, ולכן כיום החוק מחייב כל רכב חדש לכלול מערכת כזאת.
מערכת זו מבצעת בלימת חירום כאשר מזהה חשש לתאונה. מערכת זו נמצאת ברכבים מדגמים חדשים יחסית, כאשר תוך כדי השנים התפתחה והפכה להרבה יותר יעילה.
מחקרים של חברות ביטוח בארצות הברית מצביעים על קשר בין שימוש במערכות בלימה חדשניות אלו לבין הקטנת המעורבות בתאונות דרכים. היעילות של מערכות אלו מצילת חיים, כך למשל במידה שילד מתפרץ לכביש המערכת פועלת באופן אוטומטי ועצמאי, ללא המתנה לתגובת הנהג, וכך מקטינה את הסיכוי לפגיעה במידה משמעותית.
שכחת ילדים ברכב זו בעיה שלצערנו אנו שומעים עליה באופן תדיר ובמיוחד בימי הקיץ. זו בדיוק הסיבה שהומצאו מערכות שונות אשר מטרתן היא למנוע שכחת ילדים. כיום גם ישנה תקנה המחייבת הורים לילדים עד גיל 4 ורכבי הסעות, להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה.
ישנם סוגים שונים של מערכות, כאשר לפי התקנה המערכת צריכה לפעול באופן אוטומטי, לזהות נוכחות של ילד במושב, להתריע באמצעות אזעקה והודעות לנייד ולא לפגוע במערכות בטיחות אחרות שמשולבות ברכב.
סוג נוסף של מערכת בטיחות, אשר מזהה את גבולותיהם של נתיבים וסימוני כבישים ומתריעה לנהג במקרה שהרכב יורד לשוליים או סוטה מהנתיב.
ישנן מערכות מיושנות יותר אשר מתריעות על ידי צלילים, רטט ונורות חיווי, וישנן מערכות יותר מתקדמות אשר מתקנות את ההגנה באופן אוטומטי ומחזירות אותו למרכז הנתיב, מבלי לחכות לתגובת הנהג. מערכת זאת שומרת על בטיחות במקרה של הירדמות או חוסר ריכוז בעת נהיגה, ובאופן כללי בכוחה למנוע תאונה.
מצלמה זו מספקת גיבוי כאשר נוסעים לאחור והיא מגדילה את טווח הראייה וכך מונעת טעויות אנוש. המצלמה מאוד יעילה כאשר נוסעים ברברס או יוצאים במקום חניה, אך היא בהחלט תורמת הרבה מעבר לכך, ומסייעת לאתר הולכי רגל או גורמים אחרים שנמצאים מאחורי הרכב ונמצאים מחוץ לטווח הראייה.
ישנן גרסאות מתקדמות יותר ופחות של מצלמות רוורס, כאשר גרסאות מתקדמות יותר יכולות לספק תמונה ויזואלית של נתיב הרכב כאשר מנווטים אל מקום חניה.